Dörtte Biri Tamam / Deniz Münir “BodrumSpor” Yazıları…

Yayınlama: 13.05.2026
132
A+
A-

 

Dörtte Biri Tamam

Trendyol 1.Lig’in son iki haftasında önce Amedspor karşısında alınan beraberlikle sonrasında Sarıyer mağlubiyetiyle ligin normal sezonunu noktalayan Bodrumspor’un yeni serüveni, Süper Lig’e çıkma play-off mücadeleleri.

Önce Amed maçından başlayalım. Dakika 5’te kaptan Ali Aytemur’un kırmızısı ile maça eksik başlayan yeşil beyazlılar, deplasmanda ve eksik oyuncu olmasına karşın muhteşem bir oyun oynadı. Kazanmayı hak ettikleri çok net ancak her ne kadar iyi oynasanız da atamayınca çok bir işe yaramıyor. Ev sahibinin pozisyonlarını epey uzun süre engelleyen Diogo Sousa’yı çözen ise 64’te Moreno oldu. Golden sonra “maç burada bitti” diye düşünsem de genç ve golcü stoper İsmail Tarım, 90+4’te takımın beraberliği almasını sağladı. Alınan 1 puan, Bodrum’un ligdeki sırasını sağlamlaştırmasını sağladı.

Ligin son maçında evinde Sarıyer’e karşı rotasyonlu bir kadroyla sahaya çıkan Bodrum, 81’de yediği enfes golle mağlup olmasına karşın Pendikspor’un daErok’a puan bırakmasıyla beşinci sıradaki yerini korudu.

Şimdi gelelim asıl bizim konumuz olan play-off ilk tur maçı Pendik karşılaşmasına. Rakibinin bir üst sırasında ligi tamamlayan Bodrum’a ev sahibi avantajı gerçekten çok yaradı. Kenetlenen bir takım olmak tabii ki önemli ancak eğer taraftar da denklemde yer alıyorsa bir camianın tek yürek olması söz konusu. Maç öncesinde inanılmaz büyük destek sağlayan taraftarı mutlu etmek, oyuncuların ilk amacı oldu bu sayede.

Maça geçmeden önce teknik direktörlerin basın açıklamalarına da değinmek istiyorum. Pendikspor’un çalıştırıcısı Sinan Kaloğlu, özellikle kondisyon ve fizik kapasitesi yüksek oyuncuları tercih ettiğine dikkat çekti. Ayrıca maçı 90 dakikada alıp gitmeyi istediğini emin şekilde belirtip, iyi hazırlandıklarını söyledi. Bodrum ekibinin teknik sorumlusu Sefer Yılmaz ise daha rölanti ve rahat konuştu. Maçın seyir zevkinin yüksek olmasına, rakibin güçlü bir rakip olduğuna dikkat çekerek biraz daha sakin kalmayı tercih etti. Oyunculara güveninin altını çizmeyi unutmayalım, büyük moral kaynağıdır.

Maçın başlarında tarafların topu ayağında tutma çabasını anlamak kolay, erken gol yememek asıl amaç çünkü telafisi olmayan ve sonunda birinin kaybedeceği maçlarda riski fazla almamak genel önceliktir. Pozisyonların az bulunmasına sebep olsa da bu durum, bireysel yetenekleri ön planda tutuyor. Özellikle Dino Hotic’in orta alanda eksilttiği oyuncular ve uzun attığı toplar etki yarattı ilk bölümde. 22.Dakikada savunma arkasına gönderdiği topla Seferi’yi az kalsın karşı karşıya bırakıyordu ancak Arnavut golcü topa yetişemedi.

 x

Kısır ilk devrenin son bölümlerinde Pendikspor’un uzaktan şutunda Diogo Sousa, hayati kurtarışla takımını ayakta tuttu. Büyük kaleci kendini her yerde belli ediyor. Sadece tek maçta değil, sezon boyu takımını ayakta tutan Portekizli eldiven, takımın tarihine bile geçse yeridir.

İkinci yarının başlangıcıyla takımlar daha çok gol aramaya başladı. Bodrumspor’un duran toplarla yakaladığı fırsatlar, maçın kırılma anları arasında yerini aldı.

İlkinde bir serbest vuruşa gidiyoruz. Hotic’in kestiği ortada Ajeti’nin kafa vuruşuna karşı  Pendik kalecisi Deniz’den muazzam bir kurtarış izledik. Seken topu Brazao dışarı atmıştı.

İkincisinde ise köşe vuruşunda içeri gönderilen topa ters vuruş yapan Pendik stoperi Soldo’nun kendi filelerine gönderdiği top oldu. Harika bir sevinç/kutlama yaşanırken reklam panoları bile buna dayanamayıp devrildi. Anlatılması güç, yaşanması ile anlaşılacak bir sevinç. Çok istenilenin gerçekleşmesi gibi. Futbol bir takım oyunu, beraber sevinip, beraber üzülmeyi bilenlerin oyunu.

Golün etkisiyle sezonun geçilen bölümüne nispet yapan Bodrum, yine aldığı skor sonrası üzerine yatmaya devam etti fakat çok ekstradan kontra ataklarla yüklendi. 80.dakikada Brazao’nun şişirdiği, Ali Habeşoğlu’nun indirdiği, Seferi’nin bitirdiği topla fark ikiye çıktı. Tüm stat, rahat bir nefes aldı. Limonata kıvamındaki havaya da tatlı bir galibiyet gülümsedi.

Son dakikalarda Gökdeniz’i de oyuna alan ev sahibi, maçın kontrolünü elinde götürerek gemiyi sağ salim limana yanaştırdı.

Son dört senede üçüncü kez play-off oynayan Bodrum, alışkanlık haline getirdiği süreci yönetmekte zorlanmadığını gözler önüne sermeye devam ediyor. Bu; yalnızca bir başarı hikayesi değil, istikrar, doğru yapılanma örneğidir. Sezon ortasında başkanı değişen, nasıl transfer yapacak diye karaları bağladığımız takımın dayanışmasını izliyoruz. Başta taraftar sonra futbolcular sonra da yönetimi ayrı ayrı tebrik etmek lazım. Süreci bu kadar başarılı yönetmek gerçekten ustalık eseri. Hemen rehavete kapılmamalıyız tabi. Önümüzde kazanmamız gereken üç adet maç daha var. Sonrasını başka zaman düşünmeli, önce yakın tarihtekilere konsantre olmalıyız. Sırada Çorum maçı var ve düşüncem, iç saha galibiyeti sonrası deplasmandan beraberlikle kurtulup finale çıkmak. Uzun yıllardır birlikte bulunan oyuncu kafilemize karşı Çorum’un tecrübeli ve yetenekli kadrosu. Güzel maçlar izleyeceğimiz kesin!

Bu yazıyı paylaş !

Shares
Bir Yorum Yazın


Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.